1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات ارج

نکات مهم در نگهداری یخچال و فریزر

908 بازدید
نکات مهم در نگهداری یخچال و فریزر

همه ما می دانیم که راز سالم ماندن وسایل خانه، نگهداری اصولی از آن ها است. منظور از نگهداری شامل استفاده صحیح و جلوگیری از خراب شدن وسایل است. در مورد یخچال و فریزر نیز این قانون وجود دارد. از زمان راه اندازی یخچال و فریزر، شما باید مواردی را رعایت نمایید تا عمر یخچال و فریزر طولانی شده و در طول مدت زمان استفاده از آن ها، نیاز به تعمیر یخچال و فریزر نداشته باشید:

1-   در زمان خرید، سعی کنید که از یکی از نمایندگی های یخچال و فریزر بخواهید که این کار را برای شما انجام دهند تا اگر در همان ابتدا مشکلی برای یخچال پیش آمد _ همانند روشن نشدن، سوختن بلافاصله پس از وصل شدن به برق و…_ هزینه تعویض و یا تعمیر یخچال و یا فریزر بر عهده خود نمایندگی و برند مربوطه باشد.

2-   یخچال را باید در محلی قرار دهید که نور خورشید مستقیم به آن نتابد و یا نزدیک اجاق گاز و آب گرمکن نباشد زیرا این موارد سبب گرم شدن یخچال و فریزر می شود و در نتیجه فشار زیادی به موتور یخچال وارد می شود تا بتواند فضای داخلی یخچال و فریزر را سرد کند. در این حالت احتمال خرابی و حتی سوختن آن ها افزایش خواهد شد.

3-   یخچال و فریزر را باید در محلی قرار دهید که هوا به خوبی در اطراف آن جریان داشته باشد برای این منظور، پشت یخچال که رادیاتور قرار گرفته است باید حداقل 20 سانتیمتر با دیوار و از سقف هم باید فاصله کافی برای یخچال و فریزر وجود داشته باشد.

4-   به هیچ عنوان یخچال نباید روی سطح زمین قرار گیرد و این موضوع به دو دلیل اهمیت دارد:

  • اگر بدنه یخچال برق داشته باشد و یخچال هم به زمین وصل باشد، احتمال برق گرفتگی برای کسی که نزدیک یخچال یا فریزر است وجود دارد.
  • زمان تمیز کردن یخچال و فریزر که برفک ها و یخ داخل آن ها آب می شود، این آب به زیر بدنه رفته و چون راهی برای پاک کردن آب وجود ندارد لذا پوسیدگی بدنه اتفاق خواهد افتاد.

5-   به هیچ عنوان درب یخچال و فریزر را به مدت طولانی باز نگذارید این کار سبب خارج شدن هوای سرد داخلی شده و در نتیجه موتور یخچال باید بیشتر کار کند تا فضای داخل را مجددا سرد کند. در نتیجه احتمال خرابی و نیاز به تعمیر یخچال و فریزر بیشتر خواهد شد.

6-   همیشه نوار پلاستیک دور یخچال و محل اتصال آن به بدنه را تمیز کنید تا قدرت آهنربایی آن بیشتر شود در غیر این صورت پس از مدتی، این نوار پلاستیکی نمی تواند درب را بسته نگه دارد و تعمیرکار یخچال و فریزر تنها  راه را تعویض این نوار می داند.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

  • abolfazl.kh
    4 سال پیش

    مطلب مفیدی بود

  • نام شما *
    ایمیل شما *

     1669