1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات ارج

نکات مهم در مراقبت از رادیاتور یخچال و فریزر

807 بازدید
نکات مهم در مراقبت از رادیاتور یخچال و فریزر

قبلا بیان کرده ایم که رادیاتور قطعه ای مکانیکی در یخچال است که وظیفه آن کاهش حرارت کمپرسور یخچال است زیرا کمپرسور در زمان خنک کردن گاز یخچال، فشار را بالا می برد که سبب افزایش حرارت هم می شود و در نتیجه برای از بین رفتن این حرارت، باید رادیاتور وجود داشته باشد. پس همان گونه که متوجه شدید رادیاتور نقش مهمی را در تعدیل حرارتی و فعالیت یخچال دارد و نگهداری از این قسمت هم ضروری است که یکی از مراحل این مراقبت، تمیز کردن رادیاتور است. به طور کلی در نگهداری از رادیاتور یخچال و فریزر باید به چند نکته توجه داشت:

1-   اگر می دانید که یخچال و فریزر شما در محلی قرار دارد که احتمال قرار گرفتن گرد و خاک و پرز فرش بر روی رادیاتور ان زیاد است، باید در فواصل زمانی کوتاه تری اقدام به تمیز کردن این قسمت نمایید تا رادیاتور بهتر بتواند فعالیت نماید.

2-   قبل از این که اقدام به تمیز کردن رادیاتور کنید، حتما یخچال را از برق جدا نموده و به اندازه کافی یخچال و فریزر را جلو بیاورید تا در موقع تمیز کردن نیاز به فشار زیاد به این قسمت نباشد. توجه داشته باشید که کوچکترین ضربه به این قسمت موجب آسیب و نیاز به تعمیر یخچال و فریزر از این قسمت خواهد شد.

3-   در برخی از منازل در طراحی دکوراسیون امروزی، یک قاب برای یخچال و فریزر در نظر می گیرند این کار اگر چه زیبایی زیادی به منزل می دهد ولی یک سد برای جریان هوا در اطراف یخچال و فریزر است که مانع از خنک شدن رادیاتور می شود لذا در چنین شرایطی حتما یخچال و فریزر را به اندازه کافی از پشت قاب فاصله دهید.

4-   در زمان گذاشتن یخچال و فریزر در جای خود، معمولا ما نمی توانیم به خوبی فاصله بدنه را تا دیوار آشپزخانه تنظیم کنیم و ممکن است که بیش از حد یخچال را به عقب برانیم برای جلوگیری از این کار می توانید یک چوب با طول حداقل 20 سانتیمتر در پشت یخچال و فریزر قرار دهید تا زمانی که چوب به دیوار برخورد می کند فتصله تنظیم باشد.

5-   اگر یخچال یا فریزر شما مجهز به آب سرد کن است حتما در زمان تمیز کردن رادیاتور، لوله ورودی آب را جدا کنید.

6-   سعی کنید که یخچال و فریزر خود را در محلی قرار دهید که دور از گرما باشد زیرا در این صورت رادیاتور گرم می شود و نمی تواند به خوبی عمل خود را انجام دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669