1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات ارج

نکات مهم در مورد قطعات ماشین ظرفشویی

809 بازدید
نکات مهم در مورد قطعات ماشین ظرفشویی

قطعات مختلف ماشین های ظرفشویی، هر یک برای امری طراحی و در داخل دستگاه تعبیه شده اند و حتی اگر وظیفه هر قطعه بسیار کوچک هم باشد، باید به این مطلب توجه داشت که نبود همین قطعه کم کار، می تواند اختلالات زیادی را به بار بیاورد. نه تنها یک تعمیرکار ماشین ظرفشویی، بلکه فرد استفاده کننده از این وسیله نیز باید مطالبی را در مورد این قطعات بداند. ممکن است در حین استفاده یا تمیز کردن ماشین ظرفشویی، ناخواسته منجر به آسیب به این قطعات گردد. ما در این مقاله، چنین مطالبی را بیان خواهیم نمود:

1-   شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که ماشین ظرفشویی چگونه می تواند دما را کنترل نماید؟. در داخل هر ماشین ظرفشویی، حسگرهای حرارتی وجود دارد که از زمان شروع به کار ماشین ظرفشویی تا پایان عملیات شست و شو، دمای آب و هوای داخل ماشین ظرفشویی را کنترل می کنند تا دما از حد مناسب خود کمتر یا بیشتر نگردد.

2-   در برخی از ماشین های ظرفشویی فن هوای گرم وجود ندارد لذا پس از اتمام کار حتما باید درب ماشین ظرفشویی باز شود. البته یکی از مهمترین نکات در تمیز کردن ماشین ظرفشویی، باز گذاشتن درب  پس از اتمام کار است حال خواه این ماشین ظرفشویی فن داشته باشد و خواه نداشته باشد. ولی در مورد ماشین های ظرفشویی بدون فن، این مورد حساس تر است.

3-   نکته جالب در مورد شستن ظزوف در ماشین ظرفشویی این است که قطعاتی در این دستگاه وجود دارد که تعیین کننده میزان شست و شو است. در این دشتگاه حسگرهایی وجود دارد که زمانی که آب شسته شده از روی ظروف جاری می شود، میزان تمیزی آب را کنترل می کند و تا زمانی که آب جاری شده تمیز نشود و هنوز کثیفی داخل آن وجود داشته باشد، دستور توقف شست و شو را نمی دهد. لذا این که ماشین ظرفشویی چگونه متوجه کافی بودن شست و شو شود، توسط این حسگرها تعیین می گردد.

4-   همان گونه که قبلا گفته ایم، المنت هایی در کف ماشین ظرفشویی وجود دارد که هم مسئول ایجاد هوای خشک در ماشین ظرفشویی برای خشک کردن ظروف هستند و هم این که دمای آب را بالا برده و آب گرم برای شست و شو و آبکشی ظروف را تامین می کنند.  پس همان گونه که متوجه شدید، المنت ها و حسگرهای حرارتی با هم در ارتباط هستند. المنت ها، آب را گرم می کنند و حسگرها در بخشی از وظایف خود، میزان دمای آب را کنترل می نمایند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669