1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات ارج

اشتباهات رایج در استفاده از یخچال و فریزر

792 بازدید
اشتباهات رایج در استفاده از یخچال و فریزر

متاسفانه برخی از افراد، عادات اشتباهی در استفاده از یخچال و فریزر دارند که سبب خرابی و نیاز به تعمیر یخچال و یا فریزر می گردد و از آنجایی که آگاهی از این اشتباهات برای جلوگیری از رخ دادن آن ها اهمیت زیادی دارد، لذا در ادامه قسمت قبل، ما در این مقاله نیز تصمیم گرفتیم که بیشتر پیرامون این موضوع بحث نماییم:

1- باز گذاشتن درب یخچال به مدت طولانی

متاسفانه این اتفاق بیشتر بین خانم ها و بچه های خانواده دیده می شود که قبل از این که تصمیم بگیرند چه چیزی می خواهند و بعد درب یخچال را باز کنند، ابتدا درب یخچال را با نموده و سپس شروع به فکر کردن می کنند. این عمل باعث می شود که هوای سرد از داخل یخچال یا فریزر خارج شده و هوای گرم وارد فضای داخلی ان ها می شود لذا پس از بستن درب، یخچال یا فریزر باید بیشتر کار کند تا مجددا هوای داخلی را سرد کند در زمان تعمیر یخچال یا فریزر، اگر این اشتباه را مرتکب شده اید حتما به تعمیرکار یخچال اطلاع دهید.

2- دیر گذاشتن مواد غذایی داخل یخچال

در مقاله قبل بیان کردیم که باید مواد غذایی را زمانی به یخچال یا فریزر انتقال دهید که خنک شده اند ولی از طرف دیگر هم نباید دیر اقدام به این عمل نمود زیرا اگر مواد غذایی پخته شده دیر داخل یخچال بروند در اثر هوای گرم منزل خراب شده و مستعد ورود کپک ها می شود که در صورت ورود به یخچال یا فریزر، کپک ها نیز وارد فضای یخچال می شوند.

3- انجماد دیر مواد غذایی

برای توضیح این مورد از یک مثال استفاده می کنیم. برای مثال شما گوشتی را خریداری نموده اید و داخل یخچال گذاشته اید حال بعد از چند روز تصمیم می گیرد که برای نگهداری طولانی مدت آن را داخل فریزر بگذارید این کار بسیار غلط است زیرا گوشتی که چند روز داخل یخچال باشد احتمال رشد میکروب بر روی آن زیاد است.

4- دیر تمیز کردن یخچال

برخی افراد یخچال یا فریزر خود را تنها موقع خانه تکانی تمیز می کنند در حالی که اشتباه بزرگی است زیرا در طول سال یخچال و فریزر کثیف می شوند و حتی برفک آن ها زیاد می شود در نتیجه فشار زیادی به یخچال وارد می شود.

– نگهداری طولانی مدت مواد غذایی در یخچال

توجه داشته باشید که یخچال یا فریزر، انباری نیست که بخواهید مواد غذایی را به مدت طولانی در ان نگهداری کنید زیرا با این کار نه تنها خاصیت ماده غذایی از بین می رود بلکه چون بار یخچال زیاد است لذا فشار زیادی به بخچال وارد می شود و در صورت خرابی و نیاز به تعمیر یخچال و فریزر، حتما تعمیرکار یخچال در اولین نکته به شما گوشزد خواهد نمود که بار یخچال را بی دلیل زیاد نکنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669