1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات ارج

عیب یابی ماشین ظرفشویی

795 بازدید
عیب یابی ماشین ظرفشویی

عدم آگاهی از روش های صحیح استفاده از ماشین ظرفشویی ، یکی از مهمترین دلایل بروز خرابی در این وسیله است. به همین دلیل است که عمر این وسیله کوتاه شده و نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی در فواصل کوتاه تری لازم می گردد. اما به هر حال، برای هر فردی، احتمال خرابی ماشین ظرفشویی در طول مدت زمان استفاده از آن پیش خواهد آمد و نحوه تشخیص صحیح عیب پیش آمده توسط نمایندگی ماشین ظرفشویی و یا تعمیرکار ماشین ظرفشویی، مهمترین عامل در موفقیت در تعمیر و جلوگیری از بروز خرابی مجدد است. به همین منظور دانستن ایرادات احتمالی برای ماشین های ظرفشویی و آگاهی از علت بروز آن ها، ضروری است.

عیب اول:

ماشین ظرفشویی، ظروف را خشک نمی کند.

1-   کنترل نمایید که میزان مایع جلادهنده در دستگاه به اندازه کافی باشد.

2-   چیدمان صحیح ظروف در ماشین ظرفشویی رعایت نشده است.

3-   نوع برنامه شست و شو متناسب با نوع ظروف تنظیم نیست.

4-   اگر با کنترل تمام موارد فوق، باز هم عیب بر طرف نشد، یعنی المنت زیر ماشین ظرفشویی که مسئول تولید حرارت و در نتیجه خشک کردن ظروف است، خراب شده است. برای این منظور باید مشکل را به نمایندگی ماشین ظرفشویی یا تعمیرکار ماشین ظرفشویی اطلاع دهید.

عیب دوم:

ماشین ظرفشویی، پودر و یا قرص را استفاده نمی کند و پودر در جاپودری باقی می ماند.

1-   جاپودری را کنترل کنید و مطمئن شوید که درب آن خراب نیست که معمولا در حد 20 دقیقه پس از شروع کار دستگاه، درب جاپودری باید به صورت اتوماتیک باز شود اگر این اتفاق نیافتاد حتما به نمایندگی ماشین ظرفشویی اطلاع دهید.

2-   به چیدمان ظروف دقت کنید احتمال دارد که ظروف به گونه ای قرار گرفته باشد که مانع از باز شدن درب جاپودری می گردد.

3-   مجاری آب پاش که باید آب را وارد جاپودری کند مسدود است در نتیجه پودر نمی تواند از محل خود خارج شود.

4-   البته اگر دستگاه سالم بود و هیچ عیبی چه از نظر فنی و چه از نظر چیدمان ظروف مشاهده نشد، حتما پودر شوینده استاندارد نبوده است به گونه ای که قابل حل در آب نیست.

توجه داشته باشید که در زمانی که پودر را در جاپودری می ریزید، این قسمت خشک باشد زیرا در صورت مرطوب بودن، پودر ظرفشویی رطوبت جاپودری را به خود جذب می کند و در نتیجه از حالت پودری خارج و به صورت سفت در می آید و همین امر مانع از خارج شدن پودر در زمان شست و شو می شود.

 

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669