1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات ارج

عیب یابی ماشین لباسشویی

967 بازدید
عیب یابی ماشین لباسشویی

ما در تمام مقالاتی که تحت عنوان عیب یابی ماشین لباسشویی نگارش کرده ایم، نه تنها به بررسی عیوبی پرداختیم که باید توسط تعمیرکار ماشین لباسشویی رفع گردد، بلکه مشکلات پیش پا افتاده و ساده ای که در هر ماشین لباسشویی ممکن است رخ داده و صاحب آن قادر به رفع آن ها است را نیز بیان نموده ایم و هدف ما از  این کار این بوده است که به شما ثابت کنیم، بروز هر عیبی در ماشین لباسشویی به معنی تعمیر ماشین لباسشویی نیست. گاها با چند کنترل ساده، می توان این ایرادات را برطرف نمود:

عیب اول:

از جاپودری و زیر درب ماشین لباسشویی، آب و پودر لباسشویی خارج می گردد.

1-   فشار آب کاهش یافته است و در نتیجه نمی تواند به خوبی پودر را در خود حل کند.

2-   ماشین لباسشویی را در حالت توقف موقت قرار دهید، جاپودری را خارج نموده و پس از شستن و خشک کردن، مجددا در سر جای خود قرار دهید.

3-   ممکن است که پودر مورد استفاده برای لباس ها خیلی زیاد باشد برای مثال در زمان شستن پرده ها، کف زیادی تولید می شود پس باید از همان ابتدا پودر کمتری را استفاده نمود.

توجه داشته باشید که اگر در صورت کنترل تمام موارد فوق، باز هم از جاپودری و زیر درب ماشین لباسشویی آب خارج می شود حتما باید به نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی اطلاع دهید.

عیب دوم:

آب گرم وارد ماشین لباسشویی نمی شود.

1-   شیر آب گرم کنترل شود که باز باشد.

2-   شلنگ ورودی آب گرم را بررسی نمایید احتمال دارد این شلنگ مسدود باشد که در این صورت حتما نشتی آب هم خواهید داشت.

3-   در زمان استفاده از برنامه های ماشین لباسشویی، توجه شود که برنامه ای انتخاب شود که نیاز به آب گرم دارد که این کار براساس دما صورت می گیرد.

عیب سوم:

ماشین لباسشویی روشن نمی شود.

1-   ابتدا پریز برق مربوطه را کنترل نمایید که برق در داخل آن وجود داشته باشد.

2-   ممکن است که دو شاخه ماشین لباسشویی خراب شده باشد و جریان برق را از خود عبور ندهد.

3-   ماشین لباسشویی باید مستقیما به پریز برق وصل شود و استفاده از رابط می تواند منجر به روشن نشدن ماشین گردد.

4-   ماشین های لباسشویی یک قفل کودک دارد که از آنجایی که این وسیله همیشه به برق وصل است، مادر خانواده باید قفل کودک را فعال کند تا در صورت دستکار کودک، ماشین لباسشویی روشن نشود. لذا در زمان بروز این عیب، کنترل نمایید که قفل کودک فعال نباشد.

5-   اگر با کنترل موارد فوق، باز هم ماشین لباسشویی روشن نشد، باید تعمیرکار ماشین لباسشویی، وسیله را بررسی کند و از اتصالات آن مطمئن گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669